28 Temmuz 2009 Salı

D-Smart'ı olan şöyle geçsin!

Bundan iki yıl önce kadar Aydın Doğan'ın sahibi olduğu D-Smart bütün televizyonlarda bangır bangır reklam yaparak, Digiturk'e rakip kanal olarak kuruldu.

Kanal reklamlarında fatura olmayacağını ve sadece bir kereye mahsus olarak bir ücretle bu platforma sahip olunacağını alenen deklare etti. Tüm Türk takımlarının UEFA Kupası maçlarının ücretsiz ve şifresiz yayınlayacağı sözünü veren D-smart şimdi gelinen noktadaysa ismi Avrupa Ligi olan (eski UEFA Kupası) ve Galatasaray, Fenerbahçe ile Trabzonspor'un katılacağı organizasyonu izlemek için müşterilerinden 200 TL talep etmekte.

Türkiye'de bu konuyla ilgili o kadar çok örnek var ki, saymakla bitmez. Birkaç ufak hatırlatma. Ağustos depremi sonrası cep telefonu şebekelerinin abonelerine bir defa için getirdiği "Özel İletişim Vergisi'nin kalıcı hale getirilmesi ilk akla gelen olabilir.

Bankaların Yargıtay kararları olmasına karşın, müşterilerinden aldıkları kredi kartı aidatları.

DECODERLER İADE EDİLSİN

Bizlerin yani tüketicilerin bu konular üzerinde yaptırım gücümüz oldukça fazla. Ancak bu ülke topraklarında yaşayan insanlar, ne yazık ki bu güçlerinden hem habersiz hem örgütsüzlüğün cezasını çekmekte. Çok mu zor yüz binlerce kullanıcının aynı gün dekoderlerini iade etmesi ya da telefon hatlarının iptal edilmesi.

Her gün benzin fiyatlarından şikâyet edip duruyoruz. Sadece bir haftada bu benzin fiyatlarını aşağıya indirmek mümkün. Hem de benzin alarak. Düşünün, bütün Türkiye'de bir hafta süresince BP'den (Shell, Petrol Ofisi v.b.) benzin alınmasa ne olur? BP fiyatlarını düşürür mü, düşürmez mi? Peki BP fiyatlarını düşürünce diğer şirketler fiyat ayarlaması yapar mı? Bence yapar.....

Firmalar ve şirketler bu tepkilerin gelmeyeceğini, bunların bireysellikten öteye gidemeyeceğini bildiğinden bu gibi şeyleri rahatça yapıyorlar.. Ben şimdiden böyle bir kampanyaya dahil olmaya hazırım. Umarım söylenenler havada asılı kalmaz.

2 yorum:

  1. güzel noktalara değinmişsin esasında, bilinçli tüketici olmaya ne zaman karar verebilirsek cümleten o zaman tüm bunlar düş olmaktan çıkıp, gerçeğe dönüşecektir.

    YanıtlaSil
  2. Bilinç mi :). Türk toplumu ve bilinç kelimeleri bir arada hiç olmuyor sanki. Hiçbir zaman bilinçli tüketici olmadık ki biz. Ama tabii umut fakirin ekmeği...

    YanıtlaSil