Parçalı, beyaz ve mor olmak üzere 3 forma çeşidinin bulunduğu tanıtımda, teknik direktör Rijkaard'ın, "Mor forma rakiplerin kafasını karıştıracağı için bunu avantaj olarak kullanabiliriz" ve Çek golcü Milan Baros'un "Sahaya 11 kaleci gibi çıkacağız" sözleri, renk seçiminin kullanacaklar tarafından da hoşnutsuzluğunu gösterdi.
Pazarlama açısından neler getirir-götürür bilinmez ancak bu formayı satın alacaklara biraz kulak verilse satışlarda daha iyi neticeler alınabilir. Örneğin kollarda yer alan "avea" reklamında kullanılar renk siyah ve beyaz yerine kırmızı üstüne sarı, sarı üstüne kırmızı olsa çok mu kötü olurdu?
Geçtiğimiz yıl kullanılan "turuncu" formalarda ısrar edilse hem "portakal" renge aşina Rijkaard için hoş olurdu, hem de neredeyse geçen yılın en revaçta forması taraftarlara daha çok ısındırılabilirdi.
Pazarlama stratejisi açısından "mor" forma çok da hedefini bulmayacak gibi görünüyor. Belki kızdırabilecek bir ifade ancak 'müşteri'nin algısı ve beğenilerinin her zaman üst düzeyde tutulması gerekiyor...
Tabii işin bir de basın boyutu var haliyle. Bu formayla alınacak mağlubiyetlerde "Galatasaray mosmor", "Galatasaray morardı"gibi basmakalıp süper ince zekâ (!) göstergesi başlıklar vukuu bulacaktır.....
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder